vrijdag 23 februari 2024

Een dagelijkse strip voor 3M

 Hier een strip waar ik niet voor tekende maar één van de schrijvers was. Het betrof teksten schrijven voor een dagstrip voor een goeie doelen project van 3M dat ongeveer een jaar duurde. Er werkten 6 mensen aan. Dat aspect vond ik heel leuk. Een eeuwigheid geleden. De teksten van onderstaande strips waren zeker door mij geschreven. Andere medewerkers waren Stefan, Atilio, Ruben, Dokutoku en Piet Zeeman.


Na het bedenken van de teksten beschreef ik (voorzien van wat karige pinpoints) in steenkolenengels (van Google translate was nog geen sprake) voor de tekenaars hoe ik dacht dat de strip er uit kwam te zien. Vervolgens schetsten Atilio en Ruben de strip (zoals hieronder te zien is). Daarna letterde en corrigeerde (waar nodig) Stefan (die de figuren ontworpen had en de coördinatie van het hele project uitvoerde) de strip waarna studio Dokutoku na de correcties de inkleuring verzorgde. Stefan deed nog eens van alles waarna de strip naar 3M ging.
 

Een strip in de schetsfase.

We hielden allerlei kalenders en agenda's bij de hand.

 Anders had ik misschien wel nooit van Molendag en vereniging De Hollanse Molen gehoord. 

Om deze grap te snappen moet je de strip goed kennen. Zwak momentje....

 

Er zijn heel veel goeie doelen...

Een 4 dagen durende Sequentie. Ik kan er zelf nog steeds om glimlachen:
                          











Geen opmerkingen:

Een reactie posten