vrijdag 15 februari 2013

Webwalking 006

Weblog.nl heeft een maand geleden aangekondigd te stoppen met haar diensten. Dat was na een aantal min of meer mislukte verhuizingen van programmatuur een onverwachte stap. Net als veel anderen was ik de laatste verhuizing nog niet te boven gekomen. Plaatjes maar ook een paar honderd blogberichten waren gewoonweg verloren gegaan. In grote haast heb ik blogberichten, die nog wel (grotendeels) leesbaar waren maar enig herstelwerk alsook plaatjes nodig hadden, in de concept modus gezet. Aangezien ik sinds 2003 blog ging het, ondanks de vermiste berichten, om een stevig stuk werk waar ik nog niet ver mee gevorderd was.
Maar daar kwam dus het bericht dat de host er helemaal mee ging kappen. De mogelijkheid die voorgespiegeld werd om te verhuizen naar de moederorganisatie bleek niet mogelijk omdat een simpel mailtje met instructies gewoonweg niet toegezonden werd.



Daarom maar gekozen om de hele handel handmatig (knip-plak) over te zetten op een andere host.

Ook dit keer staan er veel berichten in concept te wachten op bijwerking en publicatie en nog lang niet alles is overgezet. Op dit moment wachten nog 287 berichten op vervoer en dat gaan we niet redden.
Daarvoor is de resterende tijd te kort. Nu moet er gewoon bij ieder bericht gewogen worden of hij meereist of straks in de cyberspace zal verdwijnen.

Leuk om te zien dat bezoekers de nieuwe blog al weten te vinden. De trend om geen berichten achter te laten zet zich jammer genoeg voort. Tijdens de eerste 2 jaar van mijn bloggend bestaan stond de teller op iets meer dan 1100 reacties. In de laatste 12 maanden bleef de teller staan op 23 reacties.

Ik las net hetvolgende in het archief:        

Gisteren kwamen er 245 Unieke bezoekers op mijn blog die samen 688 pagina's bekeken. (10 april 2004).

Zoals ik eerder schreef maak ik me geen zorgen over de bezoekersaantallen.

Voorlopig maar even door met het knip- en plakwerk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten