zondag 3 februari 2013

webwalking 002

 De doorgewinterde blogger weet ze moeiteloos te vinden; "de stats". In het begin van web-log.nl (ik spreek van 2003-2004-2005) werden de laatst geplaatste blogs op de community pagina geplaatst. Dat leverde bezoekers op. Het kon dus wel eens aangenaam voor de bezoekersaantallen zijn om gedurende de dag hetzelfde stukje een aantal maal te herplaatsen. Dat zijn praktijken die natuurlijk niet meer voorkomen.
Maar goed; men schrijft een blog en ik kan me niet van de indruk onttrekken dat iedere blogger hoopt op veel lezers (ik generaliseer verschrikkelijk want ik ken ook bloggers die puur voor zichzelf een soort van dagboek bijhouden in een afgesloten modus) en de tijd dat internetters nog een overzichtelijke bookmarks lijst hadden is ook al voorbij (waar moet dat heen). Als je een geziene gast bent op fora kun je (niet al te overdadig wijzen op een nieuw geplaatste blog maar ook getwitter, google + en verwijzingen op FB leiden bezoekers naar je blog. Hier niet ver vandaan vinden we een prachtig (Piet Wijn achtig) bos. Wandelschoenen aan en (even) weg van die computer.     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten