maandag 4 februari 2013

webwalking 003

Onmacht en weerzin hielden me een tijdlang tegen mijn oude weblog, na een bijna fatale verhuizing van de uitbater,. terug op orde te brengen of ordentelijk te voorzien van nieuwe blogs.
De gal was me door allerlei gebeurtenissen flink overgelopen en het geklungel van de internetondernemer was er echt te veel aan. Al met al een uitgelezen moment om uit te vissen hoe snel een internetsite (in dit geval dus de blog) uit de gratie raakt van A-google en B-de bezoeker.
Google zag in mijn laakbaar bestaan geen reden om de site in de rankings te laten zakken. Dat was niet mijn verdienste maar kwam (dat denk ik tenminste) door dat de blog nog 6000 broertjes en zusjes had die onder de gezamenlijke domeinnaam  technisch de schijn ophield een sprankelende levendigheid te bezitten maar dat was dus niet zo. Daarmee komen we direct terecht bij het falen van de robot (we hebben het tenslotte over een zoekmachine) en de mens. Deze laatste had snel door dat er niet veel te beleven was en bezocht de blog in afnemende mate.  10-0 voor het mensdom zou ik zeggen.



Nu ik genoodzaakt ben te kiezen tussen de meubelen te redden (ik geloof dat 1 maart de oude organisatie voorgoed wordt opgedoekt) of de boel de boel te laten, vraag ik me af wat een reƫel doel is om na te streven. In de goeie tijd mocht ik me verheugen op (of is het over?) 600 a 1000 pageviews per dag. Momenteel telt de statsbijhouder er 80. Dat is natuurlijk niet veel maar ik ben pas een week bezig met het blogje voor blogje overzetten en het schrijven van nieuwe blogs. Waar zal ik staan als het 1 maart is? of beter; Waar bent u tegen die tijd en met hoevelen bent u er wel of niet en hoe komt u er (de vraag waardoor bent u weggebleven kan ik even niet over mijn lippen krijgen)?

We gaan het meemaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten