maandag 25 maart 2024

Niet zomaar een maandag

 Klik hier voor de LINKTREE


Zomaar een maandag..... waarop ik een Linktree maakte. Wist gisteren niet eens wat dat was. Verder valt te vermelden dat Theo van den Boogaard jarig is. Een icoon uit de stripwereld. Dit is tevens de geboortedag van Peter van Straaten (1935-2016). Toevallig heb ik beide heren leren kennen tijdens de presentatie van het tweede boek over Multatuli’s Woutertje Pieterse. het is alweer een tijd geleden en ik weet nog dat het ergens in Amsterdam (het Stadsarchief?) was en dat het gesprek ging over van Straaten's broer Gerard die ik graag had gesproken over zijn werk bij de Toonderstudio's. Ik kon Peter van Straaten bellen voor de contactgegevens want het lag locatie-gewijs wat moeilijk. Striptekenaars zijn hele aardige mensen. Een verzorgingstehuis ergens op de Hei kreeg ik aan de lijn toen ik de moed verzameld had om uiteindelijk Gerard van Straaten (1924-2011) te bellen. De zaalzuster was uiterst vriendelijk maar helaas was de oude tekenaar eind 2010 niet meer te bereiken. Verder las ik vandaag dat het volgende Kappie boekje verschenen is: "Hoe verzin je het: een maffe miljonair zet zijn rijkdom in om als eerste in een baan om de aarde te vliegen! Nu in de winkel en de webshop: Kappie en de hoogvlieger (uit 1962). Tekst: Lo Hartog van Banda en Andries Brandt, tekeningen: Dick Vlottes en Piet Wijn." Hier verkrijgbaar>>>




Geen opmerkingen:

Een reactie posten