vrijdag 22 oktober 2021

Webwalking 12

 Waar was ik gebleven.... O ja hier: "Het internet wemelde ooit van de blogs. Maar wat was een blog nu eigenlijk precies en waar zijn ze gebleven? Als we terug zouden bladeren naar het jaar 2000 dan zien we dat het fenomeen 'bloggen' een enorme boost krijgt. De blogtools maakte het informeren makkelijker. Iedereen kon inmiddels wel een internetsite beginnen maar het bijwerken werd meestal gedaan door ingehuurde webmasters en dat was niet goedkoop. Een site werd vaak na oplevering niet meer bijgewerkt. De blogs kon je ieder moment bijwerken. En als je een beetje interessante informatie had dan werd je blog al snel ook nog eens goed bezocht wat direct te zien was in de statistieken (ook al haalde veel bloggers de aantallen van unieke bezoekers en views door elkaar).". 

We schrijven inmiddels oktober 2021 en het "bloggen" is zo goed als een verdwenen bezigheid geworden. 

Ik toon een staatje van een willekeurige blog die overigens de trend aangeeft die algemeen lijkt te zijn:


Het staatje van mijn eigen blog ziet er nog veel magerder uit en dat kan ik niet alleen wijten aan de ellendige gevolgen van de overname van het Blogplatform waar deze blog ooit op stond door Sanoma maar toch staan er honderden blogs nog steeds (vergeefs ?) te wachten op restauratie. Maar goed we malen rustig door en ik ben al blij als eind van dit jaar de neergaande tendens zowel v.w.b. het aantal blogs als het aantal bezoekers te goede gekeerd zal blijken te zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten