maandag 1 april 2013

striptekenaar Jean-Pol 70 jaar

Het is alweer een aantal dagen geleden maar ik keek er van op: Jean-Pol is 70 jaar geworden. Zo oud al Jean-Pol? en las ik het goed; stopt u met werken? U was een van de voorbeelden voor mij. Uw Kramikske en Annie en Peter (dat ik las in de Robbedoes en als album) inspireerden mij. Uw Vlaamse stijl was meeserlijk aangevuld met een vleugje Franquin en ik dacht werkelijk dat Annie en Peter de nieuwe Suske en Wiske zouden worden (qua verkoopcijfers). Dat moet U zelf ook gedacht hebben.



Studio 100 heeft striptekenaar Jean-Pol in de bloemen gezet voor zijn 70e verjaardag en zijn 50-jarige carrière als stripmaker. Jean-Pol is de bezieler van de stripreeksen Sammy, Kramikske en Annie en Peter. Voor Studio 100 verstripte hij Kabouter Plop en Samson en Gert.
De Striptekenaar Jean-Pol werd gisteravond verrast in de kantoren van Studio 100 in Schelle. Naar aanleiding van de 50-jarige carrière en de 70e verjaardag van de stripmaker is Studio 100 de gastheer van een overzichtsexpo met het werk van Jean-Pol.
De expo werd feestelijk geopend in aanwezigheid van tal van vrienden en kennissen van de artiest. Onder anderen Hans Bourlon, Gert Verhulst, Mehro en Walter Baele waren van de partij.
De tentoonstelling in de gebouwen van Studio 100 is alleen op woensdagnamiddag van 14 uur tot 16 uur open voor het publiek. bron>.

Studio 100 heeft dankbaar gebruik gemaakt van Jean-Pol's talenten maar hoe komt het toch dat de man plots 70 jaar is geworden. Op zo'n moment dringt tot me door dat ik intussen ook ouder ben geworden. Veel ouder dan ik dacht. Potverdikkie Jean-Pol, ik ben ouder dan Uw carrière en die van mij stelt, vergeleken bij de Uwe schrijnend weinig voor. Proficiat!      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten