woensdag 13 maart 2013

Webwalking 008

Alweer een maand aan het bloggen en nog niet een reactie mogen verwelkomen; de tijden zijn veranderd. Waar in het begin van deze eeuw gebruikelijk was om op internet te reageren op elkaars activiteiten is de grote stilte (op het blogvlak) ingevallen. Ik had het er al eerder over maar kan het nu door een gebrek aan cijfers en een goed geheugen staven.


Het is overigens geen kwestie van een "verdwenen gebruik" hoor, het is slechts verschoven naar platforms die een hoog "Veel geblaat maar weinig wol" gehalte hebben. De bijna voorspelbare neuzelarij op veel fora's of (en dat is nog erger) sociale media (wat een benaming). Zelden heb ik grotere beuzelarij voorbij zien razen dan op deze gemeenplaatsen. Ja, ik doe er zelf aan mee hoor. Dat betekend dus dat ik geloof in het medium mits je er goed gebruik van maakt. Het doet me giechelen als ik weer eens zie dat krentenwegers de krentenwegers volgen. In de beroepsgroep waar deze blog over handelt zie je dat vaak gebeuren. Blij met 50 volgende collega's. Heel goed Dames en Heren! Al mijn colleges waren parels voor de zwijnen. Ho wacht! Ik hou er rekening mee dat ik onduidelijk sprak toen ik het u uitlegde of dat u de vuist op tafel te gewelddadig vond en u uw zinnen verzette op eigen verzinsels. Helaas voor u kwamen die op het zelfde neer door de kopieer cultuur waar we ons in bevinden en we weten met elkaar: "beter een goeie kopie dan een slecht origineel" maar helaas; uw conculega's zijn doorgaans niet uw klanten.
De niet ingevoerde lezer zou nu kunnen denken dat stripmakers niet wars zijn van enige onnozelheid. Dat kan ik niet ontkennen maar ik haast me er aan toe te voegen dat wanneer men een stripmaker in het egchie ontmoet er sprake is van een gemoedelijke sfeer en heeft onnozelheid wel iets vertrouwds.
Het zich online begeven is gewoon niet hun sterkste punt (ik weet natuurlijk dat ik generaliseer). Moeten ze ook niet te veel doen zeggen sommigen; dat leidt maar af van het echte werk. Dat hele internet is sowieso een beetje raar medium (u ziet; ik schrijf een andere kant op); Ik gelppf dat het toegepast wordt als de stoomafblazende fluit van de fluitketel. De geschokte mens kruipt achter zijn of haar tiktablet, zoekt een klaagsite op en deponeert gegriefd zijn/haar woordenstroom in een post. Klaar! het is gezegd - Kwalijk als internet deze functie vervult. Geef me dan maar de telefoon aan (nee ik Skype niet!).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten