maandag 31 juli 2017

Na bijna een jaar stilzwijgen

Ergens in augustus 2016 schreef ik nog een blog maar daarna was het wel weer welletjes. Zelfs de herplaatsing van de al lang geschreven en gepubliceerde reeks De makers van Tom Poes kreeg een lange vakantie. Maar daar had ik een reden voor want ik wist dat twee schrijvers bezig waren een boek te maken op basis van de blogs. Het boek is inmiddels verschenen. Hier en daar zijn namen van makers weggelaten en het rommelige boekje is alleen de moeite van het aanschaffen waard vanwege de prachtige illustraties. Het dankwoord ontbreekt. Maar goed; niet gedraald en vooruit met de geit; Het pas geopende stripmuseum in Rotterdam is alweer failliet en er gaat een stripmaker des vaderlands gekozen worden (wist u dat ik de term "stripmaker" rond 2002 geintroduceerd heb? Dat was ten tijde van de Peekelman mailing groep waar de term "striptekenaar" de meedelende stripschrijvers ogenschijnlijk uitsloten. Het leven kan soms vermakelijk eenvoudig zijn). De Stripglossy verschijnt al weer een poosje. Wellicht valt daar binnenkort ook iets over te schrijven, de Toondercompagnie is in zee gegaan met Rubinstein en ach er is ook veel rottigheid op de wereld (heb ik van horen zeggen).  O ja, Stripschrift blijkt nog te bestaan en zo zullen er vast en zeker nog wat verrassende zaken op gaan duiken. We schrijven 2017.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen